Počet zobrazení stránky

sobota 19. prosince 2009

Zaslání

Článek uveřejněný v Kolínském deníku - Rubrika čtenárřů - u mne vyvolal potřebu reagovat na problémy, před stojí výkon komerční bezpečnosti v ČR. kostru tohoto článku nosím již delší dobu v hlavě,ale dotyčný incident vše završil v tom smyslu, že trpělivost přetekla.


 





Předmět: zaslání
Datum: 19.12. 2009, 19:57 - dnes v 19:57


 

SE SLUŠNOSTÍ A POCTIVOSTÍ NEDOJDEŠ NIKAM...

Unavená z práce s taškou křížem přes prsa jsem se stavila kolem 15.hodiny v supermarketu Billa ve Futurum v Kolíně,protože jsem si chtěla koupit něco k pití.Teď vím,že jsem to radši měla vydržet až domů:-(Nic netušící jsem si vzala ruční košík a zamířila rovnou k regálům s pitím a vybrala si lahev coly.Pak ihned zamířila k pokladně kde byla dlouhá fronta a já se trpělivě zařadila a čekala až se dostanu na řadu já.V kapse u sukně jsem měla mobil,na který mi přišla zrovna sms a já ho vytáhla,přečetla a odpověděla a vložila ho znovu zpět do kapsy a dál čekala,když jsem si všimla,že na mně podezíravě kouká dost nesympatický chlap ve vytahaném svetru,prostě hrůza už na pohled a mně najednou zachvátil nepříjemný instinkt,že něco nebude v pořádku.V klidu jsem zaplatila a chtěla odejít,když mi tento slizoun zatarasil cestu,vytáhnul na mně jakousi cedulku že je detektiv a mám mu ukázat tašku.
Nechápajíc proč,protože mi ani vůbec neujasnil na základě čeho mi chce tašku kontrolovat jsem mu řekla,že dle zákona nemá právo mi on kontrolovat tašku a pokuď na tom trvá ať tedy zavolá policii,která má na to pravomoc a kterou u toho chci mít.K tomu jsem mu řekla,že to dost přehnal,že jsem poctivá pracující žena,matka od dítěte a nechápu jeho počínání,na to mi řekl,že ho to nezajímá.Tak jsem mu řekla,že v pořádku,ale ať tedy zavolá policii.Jeho arogance neměla konce a tak mi pohrdavě řekl,že když chci policii,tak půjdu s ním do kanceláře k paní vedoucí a tam mně zadrží.Paní vedoucí byla naštěstí milejší,ale taky trvala na té tašce a hlavně bez policajtů,že to prý bude pro mně jednodušší:-(Vzhledem k tomu,že jsem spěchala,musela jsem svůj boj o spravedlnost vzdát a svojí tašku vysypat přímo na podlahu,kde nademnou stálo zhruba 5-6lidí této kanceláře.Celá jsem se klepala a ten supr detektiv mi ještě arogantně řekl,že se mu tam nemám klepat:-(Na podlaze byli moje doklady,různé papíry,osobní potřeby,nedojedená svačinka v pytlíku a průsvitná umělohotná krabice s koláčky z domova:-(Ve přední kapsičce jsem měla ještě hygienické dámské vložky a ty mi už paní vedoucí dovolila nechat tam kde jsou:-(Po zjištění,že jsem nic neprovedla,že taška obsahuje jen čistě to co patří mně a moje kapsy akorát mobilní telefon,který byl taky můj se mi ani nikdo slovíčkem neomluvil,já si sesbírala svoje věci a svoje zaplacené pití a opustila kancelář s tím,že jsem těhotná ve třetím měsíci a že pokuď se mi něco stane podám na ně žalobu:-(Takto ponížená,potupená,pořád nechápající co to mělo vůbec znamenat jsem se zařadila se svým zaplaceným pitím zpět do fronty u pokladny,ochotna ho i ještě jednou zaplatit jen abych měla klid a mohla odejít:-( Na to vyšel pan detektiv,tak jsem se ho zeptala jestli mně laskavě pustí ven anebo jestli mám to pití ještě jednou zaplatit.Neřekl ani slovo a pustil mně...
Věřte,že se mi vše zdálo jako zlý sen a celou cestou domů jsem probrečela zatím co lidi na mně nechápavě koukali... celý život žiju poctivým životem,vše poctivě platím a nikdy jsem si nedovolila vzít co mi nepatří a stejně jsem padla do spárů této společnosti a hlavně do spárů zakomplexovanýho starýho slizouna,který si potřeboval na někom dokázat v mých očích jen svojí hloupost:-(a zatím co mně ponižovali,nechali se třást hrůzou a vysypat svojí tašku na špinavou podlahu,někdo si vesele kradl a spokojeně odešel...
Snad pochopíte,že na tohle nejde jen tak zapomenout...Sice se mi Futurum Kolín omluvili,stejně tak revizní kontrola v Bille a slíbili vysoký postih všem účastníkům,ale otázka je jestli tomu tak opravdu bude a jestli tito lidi nebudou kazit den a život někomu dalšímu dál...Martina

Dobrý den,
tento článek uveřejněný v Rubrice čtenářů v kolínském deníku ve mne vyvolal potřebu zaslat Vám svoje osobní stanovisko , které by mohlo býti součástí mozaiky diskuse o konečném právním postavení Bezpečnostních , detektivních a jiných subjektů vykonávajích komerční bezpečnost !
Jmenuji se Jaroslav Kronus a bydlím v Kolíně. Notno učást svého produktivního života jsem strávil v organizacích zabezpečující veřejnou bezpečnost či úkoly bezpečnosti na tom či onom úseku státu či jeho autonomních entit. Mám i několik let odpracováno v komerční bezpečnosti a silnou zkušenost , kterou bych nazval shlukem blbosti v této sféře ekonomického podnikání.
Samotný incident byl notným excesem jednoho hlupáka, který si zřejmě nevidí na špičku vlastního nosu. Ona je i chyba v bezpečnostních schématu dotyčného obchodního řetezce. Ono stačí kombinovat systém CCTV a jeho prostřednictvím ukolovat obchodního detektiva. Ale to jenom na okraj. Dnes bohužel komerční bezpečnost není v mnoha případech o profesionalitě, ale o vynaložených finančních prostředcích na ni a ty jsou minimální a tudíž i lidé působící v tomto systému tomu odpovídají.
Já nebudu zabýhat do historie komerční bezpečnosti v podmínkách ČR. Chronicida jejich problémů je obecně známa a prostě není zájem tuto věc systemově řešit a mám i obavu, že tento stav mnoha kruhům v této zemi vyhovuje.
Já mám obavu trochu z jiné skutečnosti. Dokud SBS byly využívány k ostraze soukromých podniků a úřadů, zde je vše vcelku stabilizováno. Vcelku se i stabilizoval režim tam ,kde se sice střeží soukromé podniky či instituce,ale jejich charakter má z povahy věci po jistou dobu podobu místa veřejnosti přístupném. Zde opravdu nejde o nic jiného, než o kombinaci schopných pravidelně školených lidí, technických prostředků a asistence vyrozuměné policie.
On vývoj ve společnosti ale přináší nový fenomen, kde postavení členů SBS začíná povahou připomínat postavení lidí s potřebami policejních technik práce. Jenom si prosím připomeňte, v jakou frašku se změnila aktivita bývalého ministra vnitra Langera a ČMFS a působení SBS coby pořadatelů při fotbalových utkání. Dnes je situace taková, že kromě kvalifikovaných zápasníků či jiných znalců boje člověka proti člověku jsou najímání obyčejní uliční a hospodští rváči přináležící k fotbalovým rowdies a zároveň z tabora protivníka, se kterým bude hrán zápas. Jinak řečeno - příklad / rowdies Sparty coby pořadatelé najmutí Viktorkou Žižkov se těší přímo na příjezd fans Baníku/.
 Mne z toho běhá mráz po zádech a vůbec netvrdím, že jedni jsou lepší než druzí a naopak. Pouze jenom říkám, že to co dříve rozehnala policie, tak dnes jedna stran dostane za to zaplaceno, aby těm druhým "domluvila ". To je vítěžství ekonomické ideologie nad zdravým rozumem................ To pomijím, že stejně jsou mimo stadion policisté přítomni a ve finále to rozeženou všechno ! Punktum !
Určitě nebudu označen za demagoga, když budu jenom konstatovat, že i municipality si dnes najímají SBS na hlídání parků či jiných ploch města převážně proti bezdomovcům, narkomanům , pubertálním gangům apod. Je to určité novum, protože úkoly chrany majetku města v pdobě míst soustavně veřejnosti přístupných a silně se rozmáhajícím projevům sociální patologie střeží lidé z SBS bez patřičného vymezení právního statutu. Jak proběhlo agenturními zprávami, od příštího roku budou ČD výkon dohledu na pořádkem v jejich prostorách svěřovat SBS asi na 200 nádražích. Ten ,kdo neztratil instinkt, musí přímo už dnes "cítit, co vše se v těchto prostorách děje a k čemu může mezi zlodějskými bandami, dealery drog, nepřizpůsobivými , bezdomoci atd a členy SBS docházet ................
Obecně lze říci, že segmenty veřejného práva si najímají SBS , protože stát či města na výkon veřejného pořádku rezignoval, či nemá finanční či lidské prostředky.
Jsme názoru, že MV ČR cby centrální orgán stání moci v ČR by měl iniciovat takové legislativní kroky, které jasně vymezí postavení, možnosti ,pravomoci atd subjektů komerční bezpečnosit, jsou-li postaveny do role jakých si hilf-police !
Kronus Jaroslav / Kolín








na začátek Vaše emaily zabírají 0,01 MB z Vaší 10 MB schránky. Zapnout neomezenou sch

Žádné komentáře:

Okomentovat