Počet zobrazení stránky

úterý 15. prosince 2009

Trochu vzpomínek neuškodí.......mám pamě´t jako slon................

Tuto knihu sepsala a s pomocí MČ Prahy 15 vydala zaměstnankyně úřadu této městské části pí. Zdeňková.

Já jsem včera dočetl knihu nazvanou Hovory s A.Švehlou. byla vydána asi před 15 lety a měla býti pokračováním hovorů s TGM , kterou sepsal K.Čapek.On tyto hovory vedl se Švehlou v lázních roku 1932 a netušil, že tento muž 28.října roku 1918 je tak blízko smrti. Čapka navíce vyděsila velice chmurná představa a vize Švehly do let bodoucích. Kniha byla později doplněna ještě dalšími pohledyn a Švehlu -například z archívu rodiny agrárníka Malypetra, pohledem prof. Engliše atd...........

Já ji přečetl jedním dechem a kromě notoricky známé skutečnosti,ale dnes zamlčované tj. opovrhováním jak Národní demokracií , tak a to hlavně intoši ze strany A.Švehly mi v paměti utkvěl přímo myšlenkový bonus tohoto muže .

Ve svém dopisu delegátům sjezdu Agrární strany v roce 1932, kterého se již z důvodů vážné nemoci nezůčastnil píše kromě jiného a to hlavně : volná citace :nějte prosím na paměti, že člověk žijící dlouho pod jařmem / dnes bychom řekli v nesvobodě/ se naučí velkému chytráctví a bude obdařen velice malým charakterem !!!!!!!!!!!!!!!!! Nezní Vám to přímo jako nadčasová charakteristika toho, co jsou Češi zač a že je nutno v politice s tím pracovat a k nim tak přistupovat ? 
Zůstává druhou otázkou, zda i ten gesindel vedoucí politické strany musí býti stejným druhem parazita jako vulgus profanus. On Švehla uměl politicky korupčnit, ale nikdy ne ve svůj prospěch,ale vždy pro blaho věci a dosažení kompromisu a v tom on byl MACHR !

Já se obloukem vrátím k začátku tohoto příspěvku. Tato kniha byla vydána zhruba v době, kdy tehdejší starosta MČ Prahy 15 a dnešní senátor ing. Nádvorník nechal vybudovat Švehlův pomník v místech, kde je dnes zhruba odbočka ze Švehlovy ulice na Prahu 4.

Živě si vzpomínám, jak v roce 2001 jsem k ní jel položit na Den republiky věnec a s hrúzou jsem zjistil, že zde není jediná květina. Dal jsem to panu starostovi písemně dosti zřetelně na jevo a on mi odpověděl, že situace se již nebude opakovat. Nějak volněji od té doby se zde konalo mnoho sešlostí spojených se jménem A.Švehly.

Já v té době byl členem Zastupitelstva MČ Praha -Dplní Měcholupy a podařilo se mi i s mnoha problémy prosadit Návrh na alokaci prvního památníčku 3.odboje na území hl.m.Prahy sui generis a udělení Čestného občanství A.Švehlovi a některým dalším.    
Akce se zůčastil i můj host , předseda SBPV 1948-1989 p. Stránský. Nějak ho tamější věrchuška nenechala ani promluvit, top-star aktu byl dnešní velvyslanec hl.m.Prahy ve Štrasburku exprimátor Koukal. On byl jaksi příbuzný největší restituentské rodiny
 Situace se nám bohužel jaksi vymklaz r rukou. Bylo dohledáno, že otec současného nevlivnějšího člena tohoto zastupitelstva pana Attla, ačkoliv politický vězeň, byl v letech 1960-1962 vědomým spolupracovníkem StB. Já se ale v té době již stěhoval, tak jsem ztratil věci z dohledu. 
To že jeho jméno je tam dodnes je samozřejmostí a nikomu to nevadí. Stal jsem se v zásadě obecním škůdcem a byly vyvíjeny tlaky na ztížení mého pracovního zařazení v regionu................On doma nikdo není prorokem a kromě poděkování od exilového vedení Agrární strany spíše posměšky až nenávist. 

Ale to už je pryč........., osudy pana exposlance Doležala, dlouholetého tajemníka bývalého starosty Nádvorníka snad nemusím připomínat. Po tom, co navrhl a byl schválen zákon na ožebračení minoritních akcionářů, někdo se postaral a po perfektní práci protikorupční policie byl obžalován z přijmání úplatku. Soud se snad vleče dodnes. Na okrese ho sice maj rádi, ale MS to nějak nechce strávit.......zda Boží mlýny- opravdu nevím !.. 

S ním mám takovou drobnou a úsměvnou příhodu. Jeho první manželka byla mojji spolužačkou ze základní školy. Když se rozvedli, on nějaký čas ještě bydlel ve společném domě a tam si přivedl a žil s se svoji pozdější ženou. Jednou přetekla nějak trpělivost všem a došlo k domácí fackovačce 

 Já v té době jako člen zastupitelstva byl členem komise na projednání přestupků. Když nám přišel policejní materiál, tak jsem ztuhl hrůzou. Domácí fackovačka byla kvalifikovaná jako přestupek proti  -Veřejnému pořádku - a ačkoliv milenka tehdejšího pana poslance uvedla , ve výpovědi, že bývalou manželku tohotu fešáka udeřila, tak nebyl na rozdíl od ní obviněna. On nemusí být člověk turbodoktorem z Plzně a dokonce předsedou ústavně-právního výboru parlamentu / že Bendo-Bondy/, aby nezjistil, že není něco v pořádku. Měl jsem informace, že otec milenky páně poslance je vysokým policejním úředníkem. 

Věci jsem vyřešil velice svižně - šéfovi oddělení policie Hostivař jsem napsal, že jeho podřízený je osel a že v éře jinak nechvalné proslulého dr. Hoffmana, by takový blábol v podobě spisu otloukl všem o hlavu a ještě by jim vynadal do kretenů............, na odpově´d čekám dodnes ! Ale to už je dneska fuk !

Upozornil jsem předsedu komise na tuto materiálně-právní skutečnost a on obvinil ex-post i dotyčnou druhou dámu a obě to měly půl na půl. Věc šla k odvolání na Magistrát a asi všichni si umíte představit, jak to dopadlo....................., já osobně nevím ! Člověk se musí držet svoji jurisdikce, chce-li býti nestranný ! Já jenom vím, že jsem se dlouho v komisi neohřál.....................  

    

Žádné komentáře:

Okomentovat