Počet zobrazení stránky

úterý 20. července 2010

Krev není voda.................

Čelakovická variace č. 2

Příspěvekod Fini » stř črc 21, 2010 9:03 am
dopis synovi na dálku...........

Milý Václave,

nebývá zvykem tento způsob komunikace mezi synem a otcem, ale .....Hru veřejné moci mezi mnou a tvojí matkou na dobrou a zlého jsem odmítl a nehodlám na tom nic zatimně měnit !
Ať jsou věci jak-koliv, mikdy nebudu zpochybňovat kvalitní mateřskou péči paní Vránové směrem k Tvoji osobě a to že si chce vyřizovat účty skrze tebe se mne dnes již netýká !
Mám dostatek informací o uzším i širším sociálním prostředí, ve kterém vyrůstáš a nelze nic zpochybnit, chci-li býti objektivní. Velice rychle bych ovšem zpozorněl, kdyby jsi začal býti zatahován do nějaké patologie a to i v případě ,že tvoje uzké rodinné prostředí by o tom nemuselo vědět. Jsme přeci všichni jenom lidé .......
Nebudu tajit, že se ve mne nadmula pýcha i ješitnost, když jsem se dozvěděl, že se svoji matkou jsi navštívil dne 6.7.2010 oslavu odkazu Mistra Jana z Husince v čelakovickém hustiském sboru ! To nebyla jenom národní bohoslužba, to je prosím adorace jednoho z největších mužů českých dějin ! Neodpustím si malý štouchanec, když v době tvého vožení v kočárku jsem občas jsem sem zavítal a pí Vránová mne nařkla se sektářství. Dnes lze konstatovat, že jenom "idiot" nemění svoje názory v životě a jsem rád, že jste tam zašli !!!!
Zatím Ti jenom prozradím, že tento velký muž chtěl vrátit katolickou církvi k jejím kořenům. Dokud tepal neřády světského světa -hlavně šlechty - která ležela panovníkovi v žaludku, těšil se jeho přízni. Poté když změřil svoji pozornost na vysoký klér a onen panovník potřeboval podporu jedné větvě katolické církve při mocenských bojích v době schizmatu -2, později tři papežové -, byl předhozen soudu kléru zvanému koncil. Jako jistá kuriozita působí fakt, že spolu s ním na tomto koncilu byl souzen i jeden z těch tří papežů......
Mám schovánu knihu prof. Kejře, který po 50 letech studia husologie vyhotovil zhodnocení jeho díla a připarvil mnoho podkladů pro monografii, kterou si ke svému vysokému věku již netroufá napsat. K tomuto mám přiloženui zprávu ekumenické komise zřízené již zesnulým papežem J.P.II o zhodnocení díla M.Jana v historii ŘKC !!!
Věřím, že jednou Ti budu moci uvedené a mnoho jiného předat ! Vše má svůj čas !
Poslouchej maminku, uč se a dělej mi dále i přes naše "vzdálení " RADOST !
Budeš mít možná - "brášku -, i když nikoliv biologického !! Na to jsem již stár a ne zcela zdráv !
S pozdravem Tvůj táta Jarda

Žádné komentáře:

Okomentovat