Počet zobrazení stránky

středa 28. července 2010

Bonus - již bez humoru

 
 

 

 

 

středa, 11. března 2009


Ministr vnitra prý má plán

Tak jsem paní Mullerová četl jsem v Bobkových listech, že pan ministr vnitra- švarný to šuhaj- má prý plán.Přišel na to, jak zatočit s fotbalovými rowdies už ve vlacích ...

Znaje trochu historii zemí Koruny české, tak jeden tzv. kožlanský tajtrdlík ho měl také,a nakonec z toho zbyl pro něj jenom aeroplán.............Josef Švejk t.č. Kolín

Sice nemám dvě VŠ jak pan ministr ,ale zkusím se na to podívat selským rozumem.

ČD jsou státní organizací a místy veřejnosti přístupnými kromě případů, o kterých se zmíním.

Existuje dopravní a přepravní řád ČD, který jasně a srozumitelně říká, jaké služby ČD poskytují , kdo jich může využít a za jakých podmínek . Ke zprecizování života v "železničních přístavech " tj . stanicích a zastávkách je zpracován též DaPŘ těchto stanic, který je upraven pro místní podmínky a je schválen patřičným přednostou, dříve náčelníkem stanice.
Potud je to snad srozumitelné !

Pan ministr světácky sdělil sdělovacím prostředkům,že telefonicky /sic/ se dohodl s GŘ ČD na dalším postupu při potírání vandalismu fotbalovách rowdies a to už při jejich cestě na zápasy . Hle, to je pokrok téměř 20 let po předání moci ! Vlezdové a fan club pana ministra určitě se tetelí blahem jakého že to má šikovného modela ve svém čele a GŘ ČD si možná oddychne se slovy - To už bylo na čase pane ministře !

Nevím čím to je, ale dopracovávám se k poznání , že v ČR funguje zvlášní způsob řešení problémů. Vše začíná metodou smrádek, ale teplíčko - in cocreto, všichni berou peníze za nic, kradou či jinak šulí a věci jdou samospádem. Ono ale čeho je moc, toho je přílliš a jednou pomyslný džbán přeteče. Jinak řečeno, toho hnoje je již v chlívu moc a on nejenom že smrdí na hony daleko, ale i znetvořuje chlív samotný.

Každý sedlák věděl, že hnůj je potřeba vykydat maximálně jednou za týden a to dle druhu dobytka či zveře.
Ten dobytek, který je vožen na fotbalová utkání je třeba " kydat " okamžitě a hladit do úplného vyhlazení . Punktum.

Nebudu se vracet do první poloviny minulého desetiletí, kda byla zrušena SOOŽ a transformovaná na Železniční policii ČR, později tzv. devátou službu policejního sboru ČR.

Policisté v zásadě z nádraží zmizeli, pouze ve velkých stanicích potkáváte občas hlídky ŽO Police, tu a tam policii městskou. Bohužel ten první případ je spíš symbolický, ten druhý zase neplní princip kontinuity a místní a osobní znalosti . V menších stanicích občas potkáte pracovníky soukromých bezečnostních agentur, které působí spíše demonstrativně a v jistém smyslu preventivě. Železniční policie v zásadě přestala existovat, nebo se pouze omezila na doprovody vlaků. Toliko asi vstávající stav.

Co nám pan ministr s takovu pompou slibuje : jednoduše řečeno nic víc a nic mně, než to, že policie v součinnosti s kontrolními ogány ČD začnou dělat to, co by měly. Na nádraží se nebude kouřit a možná se zakáže konzumace pití, při nastoupení do vlaku budou dotyční fešáci zkontrolovaní a kdo nebude mít jízdenku a odmítne si ji koupit, bude vykázán z vlaku i za cenu jeho zdržení. Věci se zdokumentují a věc budou ČD řešit občansko-právní cestou. Každý přestupek či TČ bude nemilosrdně řešen ihned. Basta.

Sečteno a podtrženo, nevím co pan ministr objevil za Ameriku. Myslím, že se tomu říká vynucení práva - atribut Rule of Law. Tečka.

Závěrem si neodpustím téměř 18 let vzpomínku. Někdy zjara roku 1991 jsem náhodu vyfasoval funkci dozorčího útvaru SOOŽ Praha. Jinak jsem sloužil jako hlídkový. Už během večera přicházely zprávy z Ostravy, že baníkovci přijedou na utkání se Spartou. Zdržím se jednotlivostí . V Olomouci to ještě policajti a osožáci měli pod kontrolou, ale nad ránem přišla zpráva, že již před Pardubicemi je vlak mimo jakoukoliv kontrolu. V zásadě vlak byl tvořen lokomotivou, dvěmi vagony kde byli normální cestující a zbytek ovládli baníkovci. Zbývaly zhruba dvě hodiny do příjezdu.

Ono v zásadě nebyo co řešit. Stahl jsem vše, co mělo ruce a nohy na Wilsonovo nádraží v teritoriu Prahy. Jednalo se asi o 10 lidí včetně dvou psovodů. Policie na nádraží měla k dispozici asi čtyři lidi. Jejich operační vyrozuměl svého šéfa a já zatím s pomocí ln 158 jsem podal průběžné hlášení.

Operační Police hl.m. Prahy zvedl vše, co mohl , vlak byl odkloněn na přístupné nástupiště a již očekáván. Ohromný kravál a lítání pivních lahví byl první dojem při zastavování vlaku. První baníkovec, který vylezl byl sražen k zemi. Jednomu pes preventivně košíkem rozrazil nos a začlo být jasno, že mají jedinou možnost- velice rychle se zklidnit.

Chvíli jim to trvalo, ale začímalo jim docházet, že by mohli býti biti ještě na nádraží.
Jedem mi vmetl do tváře- co čumíš švestko - ani nevím jak ,ale jenom si pamatuji , že mne z něho sundavali a on se velice rychle zařadil do průvodu jeho kamošů .
Nádraží už opouštěli spořádaně ........

Žádné komentáře:

Okomentovat