Počet zobrazení stránky

středa 4. srpna 2010

Vše má v životě lidském smysl.....................


 

Byl jsme asi před dvěma lety poučen jedním moudrým mužem / kromě jiného /, že vše má v životě smysl a svoje místo . Vtip či spíše problém je v tom, že v mnoha případech nedovedeme jasně diagnostikovat příčinu či účel a proto tápeme, kolikráte se bouříme či jinak vzpíráme apod !

Několikráte jsem si ex post všiml v životě, že jsem svědkem či protagonistou nějakého děje...........Po delší době se vynoří nová skutečnost či děj a podvědomí či samotná pamět mi dá signál, že ono to souvisí s výše uvedeným a složením obého vznikne či spíše se vyloupne naprosto přesně komturovavý děj, jev či skutečnost !!!

Já si vždy při tomto momentu vzpomenu na jednu naprosto nezpochybnitelnou množinu dvou na první pohled separátních skutečností bez zjevné causality a zároveň tím ukončím svoje Humoresky státního zaměstnance !

Přiznám se, že už nevím zda to bylo v roce 1990,ale spíše v roce 1991 . Tenkrát jsem četl ve Večerní Praze reportáž, že nově zřízená Hradní policie má jak nové uniformy, tak i nové odznaky, které zde byly vyfoceny !
Prostě informace jako mnohá jiná v době ,kdy člověk se interesující o události kolem něj se jich mihla stovka denně !!!

Při výkonu hlídkové služby člena SOOŽ na hlavním nádraží Praha jse mjednoho dne zpozoroval tamějšího lupínka / jednoho z mnoha /, který se v partičce jemu podobných něčím chlubil . Přišel jsem k této partě, pozdravil a jelikož on patřil k těm, kteří kromě pobytu zde zas až tak velké voloviny netropil, byli jsme k sobě vstřícní ! Jemu zářil obličej a řka - podívejte se ,co Mám !
V ruce držel jakýsi odznak s latinským nápisem velikosti mužské dlaně ............Zbystřil jsem a najednou mi před očima přeběhla fotka odznaku Hradní policie / viz výše / jehož mělo býti vyhotoveno 19 kusů. Složil jsem si 2 a 2 a ptal se ho - kde jste k tomu přišel ? On nic netajil - koupil jsem to včera v hospodě na hlaváku za 50 Kčs / dnes asi tak za cc 800 Kč/ .........Další běh událostí byl už jenom rutinou !

Předvedení, odejmutí věci a krátký výslech velitelem směny. Jelikož ten kdysi sloužil u tzv. 5.správy SNB což byla Ochrana ústavních činitelů , tak zavolal na Hrad a po sdělení dotazu mu bylo řečeno - zajistit chlapa, odznak a za chvíli jsme u Vás !
Netrvalo snad 15 minut a mezi dveřmi se objevil chlap cca 205 cm v čepici, která mu dávala dalších cca 10 cm na výšku, ramena do futer !!! Všichni jsme na něj koukali jak na přízrak . Optal se dotyčného na pár věcí, vzal si proti podpisu zcizenou věc a s velkým díky odešel / byl ukradnut jeho kolegovi se zavazadlem, které si odložil ve vlaku /. 
Chlapa kriminálka nechtěla - jenom protokol o výslechu, tak byl odejít . Ještě se mne optal, kdo že mu vrátí těch 50 Kč ? Já mu řekl - víte , já ne, ale zkuste to reklamovat u toho kolohnáta, co si ho od Vás vzal a před chvílí odešel !!!
Chlap zbledl a řekl, že těch 50 Kš raději oželí, odešel a už jsme ho nikdy neviděl !!! 

   

Žádné komentáře:

Okomentovat