Počet zobrazení stránky

sobota 3. října 2009

Psáno pro Kolínský deník

Náš zákazník, náš pán -tak zněla jedna ze základních tezí neopakovatelného T.Bati a jeho geniálních nápadů vedoucích k nemnoha ve světě známých a uznávaných skutečností vzniklých na území ČR ve dvacátém století.
Vždy si na tuto myšlenku vzpomenu,jsem-li svědkem upachtěnosti či poťouchlosti ve sféře služeb či jiných sférách národního hospodářství . Mám na mysli přímou osobní účast či osobní svědectví v mikropříbězích ekonomického konání jedinců.
V pátek jsem byl tzv.dobít telefon formou in-line v jedné provozovně v Zálabí. Do prodejny přišla asi 40.letá členka romsko-cikánského etnika a žádala totéž. V ruce měla na papírku napsáno telefonní číslo a to dosti rukou tzv."neumělou". Prodavač ji řekl, že musí vyplnit tiskopis , který je k dobijení in-line nutný. Odůvodnil to skutečností, že kdyby se spletl při zadávání dat z papírku s předesanými čísly , bude vinna na něm. V tom lze vyslovit souhlas. Já mám ovšem zkušenost, že několikráte v této prodejně mi tzv.dobili " z voleje". Cikánka silně znervozněla a začala říkat něco v tom smyslu, že nemá brýle, aby mohla tiskopis vyplnit. Logicky jsem čekal, že prodavač uchopí tužku, veme si od té paní papírek s číslem a po jeho vyplnění provede in -line dobití. Jelikož ovšem nic takového nečinil udělati a neustále zdůvodňoval svoje pasivní konání, začlo mi býti trapně coby členu majoritní většiny. Požádal jsem od dotyčné ženy o papírek, vzal tužku a dotyčný tiskopis vyplnil. Dal jsem ho prodavači,ať telefon oné nebohé ženě dobije a jí vysvětlil, že až jí prodavač kromě kvitance dá další papírek s vytištěním číslem jejího telefonu, ten a´t uschová. S tímto kdykoliv potom zajde do prodejny a bez dalšího vyplňování ji bude telefon nabit. Ona mi poděkovala a já odešel. Podíval jsem se na prodavače se silně zachmuřeným obličejem a odešel.
Nabil jsem dojmu, že ona žena mohla býti asi negramotná a absence brýlí mohla býti jenom výmluva. Ale i kdyby tomu tak nebylo, prodavač se zachoval jako hlupák a poťouchlík zároveň. Já takové chování nemám rád a bohužel i takovéto drobnosti "všedního "dne prohlubují už tak vzepjatou nevraživost mezi naši majoritou a romsko-cikánskou minoritou . Punktum !

Žádné komentáře:

Okomentovat