Osobní údaje:
Prof. PhDr. Milan Nakonečný, univ. prof. - psycholog, se narodil
8. 2. 1932 v Horažďovicích, je vdovcem.
Jeho manželka (1936-97) byla úřednicí
Jeho syn Milan (1962, Mgr.) je státním zaměstnancem
Jeho otec Theodor (1896 - 1970, JUDr.) byl notářem a matka Božena (1906-87) instrumentářkou.
Byl profesorem psychologie a ved. katedry andragogiky a personál. řízení na FF UK Praha.
Vystudoval VŠ pedag., pedagogika, psychologie, Praha 58 a FF UK, klin. psychologie, Praha 67.
Krédo: Srdce má své důvody, které rozum nezná. (B. Pascal).
Politické krédo v roce 2002: Je ochoten podpořit každou rozumnou iniciativu, která by mohla vést k pádu
současného málo demokratickému politického režimu v České republice.
Zájmy: ezoterismus (zejm. hermetizmus), filozofie, dějiny moder. umění a liter., čes. dějiny 20. stol., součas.
politika, věnuje se malířství (prakticky).
Profesní dráha:
70-72 ved., psycholog, Krajská manžel. poradna Č. B., 75-85 středošk. učitel, Střední pedag. škola v Soběslavi,
85-89 klin. psycholog, Dětský psychodiagnostický ústav v Č. B.
ŽIVOTNÍ OKOLNOSTI
68-69 stud. stip. pobyt v Německu (Mnichov se stud. zájezdem do Paříže - stipend. poskytla inst. Deutscher
Akademischer Austauschdienst, Bonn-Bad Godesberg).
SPOLEČENSKO-POLITICKÉ AKTIVITY
vždy bezpartijní, angaž. v KC OF Tábor.
VYZNAMENÁNÍ, OCENĚNÍ
uznání kraj. Svazu žen - za vedení Krajské manželské poradny v Českých Budějovicích (71).
DÍLO
180 odb. prací, z toho 5 knih: 69 Základní otázky psychologie, 70 Sociální psychologie, spoluaut. Malá
encyklopedie současné psychologie - 2. vyd. 77, 92 Motivace pracovního jednání a její řízení, 93 Základy
psychologie osobnosti, 93 Lexikon magie. Na esoterní témata publ. v zahraničí, 94 Smaragdová deska Herma
Trismegista, Novodobý čes. hermetismus, Průvodce dějinami psychologie, Psychologie osobnosti, 96 Motivace
lidského chování, 97 Encyklopedie obec. psychol., Soc. psych. organizace. Od 89 předseda Universalie,
společnosti českých hermetiků.
BIBLIOGRAFIE
Blahopřání k jubileu M. Nakonečného (J. Reichel), Československá psychologie 2/92; K. Janků: Prof.
Nakonečný pětašedesátiletý, Československá psychologie 3/97;
Pamatuji se, že jsem byl na této přednášce přítomen / ona byla jednou ze dvou se ten den konající/. Moc si z toho nepamatuji. protože jsem tenkrát Vlajku neměl mezi svými hodnotovými prioritami a akorát jsem ji znal coby okrajový produkt při seznamování s dílem prof.dr. Mareše.
Se jménem tohoto akademika jsem se setkal několikrát a to zejména při seznamování se s dály o českém fašismu a potom a to hlavně při jeho úloze coby soudního znalce, když kožené zástěry připravovali likvidaci ing. Sprušila coby ostravského policejního ředitele a zkoušely to skrze jeho prychiatrizaci ve smyslu schopností zastávat tent post. pan profesor byl jedním ze dvou soudních znalců a jeho závěr byl jednoznačný- nekompetentní jsou spíše ti, kteří ing. Sprušila k němu poslali !
Trochu mne mate, že pan profesor je propagátorem hermetismu a přitom byl řádným profesorem KF JČ University. Je to možná tím, že mám coby laik zkreslené představy o výuce na teologické fakultě. přesto dovozuji, že pan profesor nebude teolog a spíše bude inklinovat k ezoterismu .
Esoterismus
Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Esoterismus (z řeckého εσωτερικός, esoterikós, „vnitřní“, „uzavřený“) je označení pro souhrn vědomostí určených výhradně pro úzký okruh zasvěcených, intelektuálně vyspělých nebo privilegovaných lidí. Je protikladem exoterismu, který naopak představuje obecně známé vědění.Pod pojem Esoterismus může být zahrnuta široká množina nauk nebo „tajných věd“ náboženského i nenáboženského charakteru. Esoterické vědomosti jsou utajovány před nezasvěcenými nebo obecně před veřejností, aby se zachovala výlučnost příslušnosti k nějaké skupině, případně z důvodu ochrany před postihem jehož příčinou by mohly být např. společenské předsudky. Jako příklady takových skupin jsou často uváděni Svobodní zednáři nebo různé magické řády. Tajnými vědomostmi mohou být např. magie, alchymie, astrologie atd. Esoterismus v náboženském smyslu může být také zdánlivé nebo i skutečné a před většinou věřících skryté jádro některých náboženství, které je často chápáno jako prazáklad, či esence všech současných náboženství.
V západní kultuře se někdy místo o esoterismu hovoří o okultismu (z latinského occultus, ve významu „skrytý“), nebo se používá pojem hermetismus, pocházející od Herma Trismegista, údajného vynálezce alchymie ztotožňovaného i s egyptským bohem Thovtem.
Skutečné nebo smyšlené esoterické společnosti jsou vzhledem ke své tajemnosti a nedostupnosti často využívány jako rekvizita v literárních a filmových dílech, v nichž jsou nastíněny různé teorie spiknutí nebo fiktivní historie.
Jsem opravdu laikem, ale jenom dovozuji, že pan profesor kromě nezpochybnitelného odborného a mravního kreditu může být člověkem, který ačkoliv si nikdy nezadal s politickým zlem žádného druhu je tak trochu soliterem, který jde cestou helenským filozofů. Jasně věci pojmenuje, nastíní řešení ale do vln politiky nevstoupí, protože ví, že by velice rychle ztratil to hlavní a to je Svoboda ve smyslu nezávislosti a odstupu od běsnění, kterým politika v podání lidí vášnivých a vmnoha případech zlých je !
Neumím odhadnout jeho pojetí víry,ale řekl bych že bude tak trochu gnostikem .........I z tohoto úhlu pohledu je nutno vnímat jeho pojetí organizace jako je Vlajka z oné přednášky. Zda je pan profesor "zasvěcen" nevím,ale již v jednom diskusním tématu jsem se s tímto názorem setkal a dokonce autor názoru od toho odvozoval i jeho publicistiku na téma český fašismus. On řekl doslova , že jeho podání je etaistické k establismentu ...............Bůh suď !
Přiznám se, že na mne ta přednáška z odstupem času působí tak, jako kdyby se vlk měl nažrat a koza měla zůstat celá . Nejvíce mi vadí, že pan profesor jako historik nedrží metodologický axiom historie, tj, nevztahovat dnešní měřítka na hodnocení událostí doby minulé.
Zřejmě pan profesor věděl pro koho přednáší a coby aktivní akademik v té době si byl vědom, že jeho přednáška nebude utajena co do obsahu establismentu, tak ji ladil tak, aby se po něm nemohl někdo vozit. Já osobně jsem přesvědčen, že pan profesor si byl vědom, že Vlajkaři první republiky nebyli rasovými antisemity,ale jako idealističnít nacionalisté dobře vnímali židovskou otázku jako sociální a hlavně ekonomickou a hledali z ní východiska pomocí katolické sociální nauku.
To že zde mohly rezonovat i z dnešního pohledu dílší názory antisemitské ve smyslu rasovém či dokonce v pojetí podvrhu carské Ochranky Protokoly sionských mudrců o tom nepochybuji. na druho stranu je nutno vnímat, že spousta Židů v ČSR se konjukturalisticky již za monarchie identifikovala s německým živlem a na Slovensku dle údajů historika prof. Ďurici jich dokonce 90% přijalo naďarskou národnost a to vš nějak dohromady tvořilo přirozený ideový protitlak ze strany nacionální organizace.
Dále je nutno zmínit, že ona sama vznikla na secesi od NOF, která ji připadal zfotrovatělá a dosti ideově plytká, kdy později toto definoval vystoupivše z NOF Gajdův místopředseda pro Moravu, že jediným nosným programem NOF byl " Gajda sám". Ono nakonec něco podobného nastalo u Sládkových Repuclikánů, ačkoliv tito spíše typologicky připomínali dle názoru dr. Zbořila Stříbrného Národní ligu.
Pravdu měl svého času aktivistický novinář D.Nosreti, který dnes pléduje pro partu dr. Hybáškové, že hlavní přínos prof. Nakonečného ve vztahu k českému fašismu je ten, že uměl velice přesně definovat jeho anatomii a dát jasnou informaci českým nacionalistů dnešní doby, čeho se vyvarovat. Bohužel jeho snažení či spíše posleství zůstalo téměř bez odezvy.
Osobně jsem názoru, že Vlajka první republiky coby z počátku kulturně-aktivistický spolek a později i politické hnutí zanechalo dostatečný odkaz k dnešním dnům a že se dnes opět setkáváme se stejnými a identickými problémy a soupeři. Tenkrát to byli žido-zednáři / ačkoliv ten název je i přes jistou vystížnost vcelku hloupostí /, dnes jsou to kosmopolité a světoobčané. Obé je součástí hnutí pravdy, lásky a bratrské pomoci a velkou část tvoří tzv.protagonisté holocaust end cominterna . Tenkrát byli rudí, dnes jsou zelení. tenkrát volali po třídním boji a měli v exilui Trockého, dnes demolují společnst a konzervativní triádu Bůh-vlast-rodina enviromentalismem, gender hnutími , nadpozitivnními lidskými právy a při svém stihomamu všude vidí Fašismus a Nácky.
Já si kladu otázku, zda to není jenom za použití analogie stejný blud, jako židozednářské spiknutí našich ideových předchůdců ?????????????
Žádné komentáře:
Okomentovat