Datum: 27.1. 2011, 16:27 - dnes v 16:27
Dobrý den,
dovoluji si zaslat svůj postřeh k činnosti osádek dopravní policie v Kolíně. Mohu se prosím mýlit - neznám současné vnitřní předpisy pro tuto činnost, ale věci posuzuji selským rozumem !
Asi dvakrát či třikrát jsem si všiml, že vozidlo dopo zastaví vozidlo stylem, že stojí za ním - potud tomu rozumím.
Čemu ale rozumím už méně jsou následující činnosti :
a/ kontrolující policista přistupuje k řidiči z levé strany vozu
b/ někdy dokonce stojí s řidičem mezi vozem policejním a vozem kontrolovaným...
ad a / kontrola je většinou prováděna tak, že kolem nich projíždějí vozidla , pro které je vlastně vozdilo policejní a vozdilo zastavené překážkou v silničním provozu. Jsem názoru, že je zde velké nebezpečí sražení službu konajícího policisty některým třetím účastníkem provozu !
ad a1/ navíc je zde vcelku - by´t teoretické nebezpečí, že policista, který takto přistupuje ke kontrolovanému řidiči, může býti sražen jím otevřenmi dveřmi, bude-li tento chtíti se kontroly zbavit a ujet.Jje to mnohem snažší, než ujíždět před zastavením samotným - důvody ryze psychologické, taktické, technické !
ad b / stoupnutí mezi vozidla skýtá v sobě nebezpečí, že neopatrný další učastník provozu vrazí do policejního vozidla a ten kdo zde stojí má vlastně končetiny vystaveny nebezpečí zranění, které bude způsobeno mechanismem střihu ...., to je téměř na vozík !
Jsme názoru, že pozastavení vozidla vystoupí celá osádka služebního vozu
/ takto se děje/, policisté přejdou na pravou stranu zastaveného vozidla, jeden z pravé strany skrze místo spolujezdce vyzve řidič k vystoupení či s ním bude řešit případný přestupek a druhý bude střežit bezpečnost hlídky před zastaveným vozidlem napříč z chodníku koukající na osádku vozu . Navíc kontrolující policista je v přirozeném gardu proti kontrolovanému, což zleva neplatí !
Kronus Jaroslav
Žádné komentáře:
Okomentovat