Počet zobrazení stránky

čtvrtek 4. února 2010

Když Mgr. Malý řádí..............

tady se smlsnu ,ale až po obědě...

Exkomunikace na Slovensku!

Ladislav Malý

     „Bol som nutený vyhlásením konštatovať exkomunikáciu, lebo ide o osobitne nebezpečný heretický tvrdošijný stav osob, ktoré majú mať povinné poznanie pravej katolickej nauky“, prohlásil 14. ledna t.r. katolický biskup S. Zvolenský z bratislavsko-trnavské diecéze  na adresu čtyř „heretiků“, tří katolických kněží a jednoho diakona. Jaký zločin vlastně tito katoličtí kněží spáchali, že museli být exkomunikováni z církve, což je pro každého katolického kněze, ale i laika, ten nejtežší církevní trest? V podstatě nic jiného, než že řekli nahlas myšlenky, které doléhají a pálí každého poctivého věřícího katolíka, kterému není lhostejná cesta naší církevní lodičky po Druhém vatikánském koncilu, poněvadž s hrůzou v očích pozoruje, jak se katolická církev točí ve víru událostí, jež ji táhnou ke dnu, a ona se nemůže nebo nechce bránit. Posuďte sami, co je heretického na větách kritických kněží: „ludstvo se dnes všeobecne odklonilo od Božích zákonov a ide cestou sebadeštrukcie. Rovnako aj kresťania, a predovšetkým katolická cirkev, prežívá hlbokú krízu viery a morálného života. Dnes už vobec nie je samozrejmé, že katolícky kňaz, biskup alebo kardinál vyznává katolickou vieru. To znamená, že verí vo všetky základné pravdy kresťanskej viery a že verí evanjeliu.“ – uvádějí naši „heretici“ v úvodu svého dopisu, adresovaného dne 12.12.2009 Konferenci biskupů Slovenska. A dále pokračuji: „V tomo roku na Bielu sobotu arcibiskup Zöllitsch (předseda Německé kiskupské konference) verejne prehlásil, že Pán Ježiš nezomrel za naše hriechy, ale iba zo súcitu s trpiacimi. Toto je najväčšia heréra proti kresťanskej viere a znamená to, že arcibiskup Zöllitsch sa dopustil verejnej apostázie.“
     Ve veřejném dopise biskupům Slovenska pak následuje kritika katolických biskupů v Indii, v Irsku, jakož i kritika biskupů v Polsku. Nemilosrdná kritika dopadá i na hlavu kardinála L.Huzara z UHKC, který: „…verejne hlásá herézy. Spochybňuje Božstvo Kristovo a Panenstvo Bohorodičky, propaguje veštenje kyvadlom, dovoluje homosexualitu, spochybňuje večnost pekla a reálnosť zavrhnutia.“
     Kritice mladých kněží neunikají ani teologické fakulty a semináře. Píší: „Na všetkých teologických fakultách katolickej církvi sa záväzne učí tzv. historicko-kritická metóda v teológii, ktorá je postavená na ateistickej filozofii.“ (….) „Otvorenie sa historicko-kritickej teológii (HKT) a synkretismus s pohanstvom prinesli otrasný morálny úpadok kňazstva i cirkevnej hierarchie. V seminároch i medzi kňazami stále vzrastá počet homosexuálov! Mnoho cirkevných hierarchov, predovšetkým vo Vatikáne, kvoli kariére spolupracuje so slobodomurármi, alebo s nimi tvorí duchovnú jednotu.“
     Při četbě těchto vět, musíme věcně dát za pravdu mladým kněžím a říci, že pojmenovali špičku ledovce. Církev katolická v současnosti nejen že není chopná věroučně a intelektuálně bránit své tradiční morálně duchovní hodnoty, s nimiž  mimo jiné stojí a padá euroamerická civilizace, ona dopouští i svůj vnitřní rozklad působením bezbožeckého liberalismu ve vlastních řadách. A když se najdou mladí lidé s čistou duší a rovnou páteří – navíc kněží - jimž není církev, její učení a pasotace ve světě lhostejná, najednou je zde po ruce rákoska, s níž jsou tito odvážní kritici biti. Prý jsou to heretici…! A kdo a jakou rákosku vezme na arcibiskupa Zöllitsche, na katolické liberály, kteří ovládají v církvi nejdůležitější posty, anebo na ty katolické preláty a hodnostáře, kteří umožnili změnu pravověrné liturgie za pseudoprotestantský paskvil, anebo na ty, kteří tak říkajíc otevřeli církev světu a úmyslně zapomněli na špínu, která do církve tím pádem vnikla, a teď licoměrně zatracují kritiky svého počínání? Soustavným zednářsko-sionistickým působením je katolická církev paralyzovaná, a nedělejme si iluze, že Evropa časem nepropadne tmářství islamismu. Není zde totiž nikdo, kdo by tomu zabránil, kdo by duchovně a morálně posiloval obranu Evropanů.
     Postoj, jaký mladí kritici poměrů v církvi na Slovensku zaujali vůči všem biskupům své země, je zajisté kontroverzní; není to tak dávno, co před Bohem slíbili svému biskupovi poslušnost. V tomto ohledu je třeba se zachovat, jak praví Písmo: „ Zhřeší-li tvůj bratr, jdi a pokárej ho mezi čtařma očima. Nedá-li si však říci, přiber si ještě jednoho nebo dva, aby každá věc byla zjištěna výpovědí dvou nebo tří svědků. Jestliže neposlechne, pověz to církvi.“ (Mat. 18, 15-17). Je ale více než jisté, že i kdyby mladí kněží svoji stížnost, resp. kritický odsudek, nakrásně přednesli na nejvyšších místech ve Vatikánu, stejně by se nic nevyřešilo a celý „případ“ by zapadl do zapomnění, jako už tolikrát v minulosti. Z tohoto důvodu je jejich zoufalý čin chápatelný; oni byli vývojem v církvi dohnáni k takovému nechutnému spektáklu: Není vina i na samotné církvi katolické, že neřeší svoje vnitřní závažné problémy, že hodnostáři církve jsou lhostejní k útokům na samotnou podstatu dogmatu církve – na co  spoléhá? Jak  dlouho se budou nutit mladí kněží k nemístné poslušnosti v tak závažných věcech, jako je mlčení k sebedestrukci církve?
     Mladí kěnží předložili slovenským biskupům jakési Verovyznanie. eJdná se o sedm otázek, na které měli biskupové do 25.12.2009 odpovědět svoje ano. A protože tak žádný z 18 biskupů Slovenska neučinil – což se dalo vzhledem k ultimativnímu postoji předpokládat – byli, cituji:
     „(…) „Oznamujeme Vám, Svätý otče, a taktiež zverejňujeme před klérom i Božím ľudom Slovenska, že tito …biskupové…v tejto historicky ťažkej době verejne zapreli Kista, od heréz sa nedelili, a preto tým sami seba vylúčili z katolickej církvi (CIC latae sententiae kan.1364 §1,2 a anathema podľa Gal.1, 8-9.“ A následují jména biskupů, jež jsou – podle mladých kritiků církevního pořádku – exkomunikováni.
     Jako nástroj k exkomunikování slovenských biskupů používají Kodex kanonického práva (CIC), jenž byl v roce 1983 promulgován papežem Janem Pavlem II. Mimochodem: Byl to tento papež, jenž v roce 1986 v Assisi dovolil v chrámu na oltáři na místo obligátního kříže postavit sošku Buddhy a okuřovat ji, stalo se tak u příležitosti mezináboženské konference – ostatně i naši kritici o tom píší ve svém elaborátu.
     A protože CIC vychází a opírá se o učení Druhého vatikánského koncilu, jehož dokumenty, přijaté biskupy celého světa, nejsou explicitně formulovány, nevyjadřují s naprostou jistotou to, co chtějí vyjádřit, dávají tak možnost dvojímu výkladu - čehož využili katoličtí liberálové a zednáři k vnitřnímu rozkladu církve -, není zcela jisté, kdo a jak se podle zmíněného kánonu dopouští hereze: Kdo je vlastně odpadlý od víry, bludař nebo rozkolník – na tuto otázku má jinou odpověď liberál, a jinou konzervativec, jinak odpoví člen Bratrstva sv.Pia X, jinak „sedesvakantista“ – a všichni jsou členové jedné církve.
     I navzdory tomu, že tito mladí kněží byli vývojem v církvi k svému činu dohnáni, že pro vykřičení své pravdy o katolické církvi použili nevhodný spektakulární postoj, je třeba říci, že jejich čin není ta pravá cesta k nápravě života katolické církve. I v minulosti se odehrávalo skoro totéž, čehož jsme dnes svědky: Vzpomeňme na Husa, husity, na Luthera, Calvina a jiné takzvané reformátory, kteří už také nemohli snést život v církvi a chtěli založit církev novou, čistou, bezhříšnou, a také víme, jak to všechno neslavně dopadlo.
   Ale vraťme se ještě k Výzvě slovenským biskupům, v níž mladí kněží  zmiňují  jedno nejhorší zlo, jež se v seminářích a na katolických fakultách rozmáhá, a sice je to homosexualita.
     Krátce po ukončení Tridentského koncilu usedl na Svatý stolec v Římě sv. Pius V.
(1566-1572). V konstituci Horrendum illud scelus, z 30.srpna 1568, se zajímá o nešvar homosexuality mezi kleriky a zároveň dává podněty, jak tuto morální propast řešit. Svatý Pius V. mimo jiné píše:
     „Tento hrozný zločin, pro který byly zkorumpované a hanebné města zničené ohněm jako projev Božího odsouzení, naplňuje a šokuje naší mysl trpká lítost, která nás donucuje ho potlačit (hřích homoesxuality) s co nejrozhodnějším způsobem“.
     „Aby se nákaza takové hrozné urážky nemohla dále drze šířit, tím, že zůstane nepotrestaná, což by bylo povzbuzením pro hřích, proto se takový klerik, vinný tímto ohavným zločinem a který není vyděšený smrtí své duše, má potrestat tím, že bude vydaný přísnosti světské autority, která prosazuje zákony ve společnosti.“
     „Proto, abychom mohli důsledně postupovat v tom, co jsme nařídili od začátku našeho pontifikátu, nařizujeme, aby každý kněz, či světský nebo řeholný, který spáchá tento hrozný zločin byl silou současného zákona pozbavený každé klerikální výhody, každého úřadu, důstojnosti a církevních beneficií a potom takto degradovaný církevním soudem, byl odevzdaný světské autoritě a popravený trestem smrti, jak to vhodně zákon nařizuje potrestat i laiky, kteří upadli do této morální propasti“.
     Tolik slova papeže sv.Pia V. A nám nezbývá než litovat, že  nežijeme v požehnaných časech takového papeže ….

Žádné komentáře:

Okomentovat